Opbygning af uddannelsesprogrammet og fokusområder


  1. Den frigørende tilgang til coaching kan forbedres ved anvendelse af kognitive terapeutiske ideer. Ideen er at frigøre kandidaten fra et negativt tankemønster og udfordre de underliggende antagelser, der fraholder vedkommende fra et positivt og afbalanceret syn på sig selv, andre og omgivelserne generelt.
  2. Den empatiske tilgang skaber et pålideligt rum for refleksioner over følelsesmæssige bevidsthedstilstande så kandidaten kan finde en accept af de givne omstændigheder og herfra skabe klarhed. Det handler om at ændre den følelsesmæssige bevidsthedstilstand ved at bruge indsigten i følelserne sprog og sammenhængskraft.
  3. Tilgangen med forestillingsevnen er særligt brugbar, når du som coach vil bidrage med nye muligheder og perspektiver på en given situation/konflikt eller udfordring. Her drejer det sig om at revitalisere en problemstilling og øge hastigheden i handlekraften. 
  4. Den transformerende tilgang er værdifuld, når kandidaten har brug for en grundlæggende ændring i tilværelsen. Med den transformerende tilgang giver du kandidaten en refleksionsproces om vedkommendes integritet og livsværdier. Du kan få vedkommende til at indse, hvor vigtig ærlighed og selvrefleksioner kan være.
  5. Læringen fra modul 5 handler om at forstå essensen af glæde og samtidig kunne analysere livsomstændigheder ud fra glædens normative tilstand.

 

I sin helhed understøtter disse indsigter en ambitiøs coachingstrategi, der muliggør at hjælpe din kandidat på den bedste mulige måde.